onsdag 4. august 2010

Laaang sommerferie uten blogging.

Her i bloggen har det ikke vært mye aktivitet fra min side i det siste. Vi har hatt 4 ukers sammenhengende ferie sammen med barna, og stort sett vært andre steder enn hjemme. Det har vært minimalt med matlaging fra min side; jeg har vært så heldig å få servert ferdig middag nesten hver eneste dag. For ei som er den som står for 98% av middagslagingen i heimen har det vært en deilig forandring! Selv om jeg er veldig glad i å lage mat, særlig prøve nye oppskrifter, er det allikevel godt med en pause.

Nå står det tre uker med veldig kjedelig mat foran oss. Jeg og liksom-trønderen har bestemt oss for å slåss mot noen ekstra kilo, og frem mot lillesøsteren min sitt bryllup 21. august følger vi en ganske streng diett. Godkjent middag er kyllingfilet, fisk og svinekjøtt, alt tilberedt helt fettfritt og i begrensede mengder. Når i tillegg stekeovnen vår fortsatt ikke funker skikkelig blir det lite ovnsbakte middager og mye buljongtrukket mat. Ikke så veldig bloggverdig med andre ord, med mindre noe viser seg å være veldig godt.


Jeg har ett matinnlegg på lur som ikke ble pulisert før ferien, og deretter får jeg konsentrere meg om interiør- og håndarbeidsinnlegg en liten stund så ikke bloggen min dør helt ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar