søndag 6. november 2011

Ukemeny for uke 45

Nå er vi endelig ferdig med visninger, salg og rydding av leiligheten. Da er det på tide med litt skikkelige middager igjen, tenkte jeg. Vi har selvsagt spist middag i denne perioden også, men det har vært litt kjappe løsninger for jeg ville jo ikke skitne til det salmiakkskrubbede kjøkkenet... Men så blir det litt hektisk fremover allikevel, så jeg må fortsatt ty til litt halvfabrikata. Og med masse mat i fryser og skap prøver jeg å sette opp menyen etter innholdet der.

Mandag: Svenske kjøttboller med potetmos, brun saus og rå grønnsaker
Tirsdag: Chicken Tikka Masala med kyllingkjøttdeig.
Onsdag: Pølse med lompe/brød
Torsdag: Fiskeboller i hvit saus med kokte poteter og karridryss
Fredag: Pizza. Ungene vil ha skinke og salami, jeg har fått dilla på spekeskinke, parmesan og ruccola, liksom-trønderen vil helst ha tacokjøtt.
Lørdag: Rosmarinkylling med ris, eplesaus og grønn salat
Søndag: Helstekt svinefilet med brokkoli, soppstuing, hasselbackpoteter og fløtesaus

Søndag er det farsdag (er det ikke?), så jeg må få inn en kake også, eller kanskje vafler? Det er det lenge siden vi har hatt.

1 kommentar:

  1. Chicken Tikka Masala!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om nom nom nom nom nom

    SvarSlett