tirsdag 29. juni 2010

Kamskjell med parmesansaus og blomkålmos


Fredag kveld, og liksom-trønderen og jeg befant oss på restaurant, uten barn, og ikke på kinarestaurant. Vi hadde kommet frem til et kompromiss mellom interesser, pris og tid. Kinamat og kino ble byttet ut med litt dyrere mat på en litt finere restaurant, og deretter Lost i opptak hjemme på tven.

Høydepunktet i måltidet kom allerede med forretten. Jeg hadde altså valgt kamskjell, og det må jeg si var en av de beste forrettene jeg noen gang har spist. Kamskjellene var helt perfekt stekt, og den parmesansausen? Helt ubeskrivelig nydelig! Jeg hadde veldig, veldig, veldig lyst til å spørre etter oppskrift, men feiget ut i siste øyeblikk.


Hovedretten har jeg nesten ikke lyst å skrive noe om...Det er første gang jeg har sendt tilbake mat, og jeg følte meg som en idiot. Jeg hadde bestilt pepperbiff, medium stekt, og de to første bitene var perfekte. Deretter ble kjøttet gråere og gråere, og tilslutt hadde jeg store problemer med å tygge det. Jeg hadde kommet halvveis i biffen før jeg bestemte meg for å si fra, retten kostet tross alt nesten 300 kroner. Servitøren så bare rart på meg når jeg forklarte problemet, han synes sikkert jeg hadde spist litt for mye før jeg klagde. Han tilbød meg tilslutt en ny, liten biff, poengterte sterkt at jeg skulle få en liten biff, og jeg fikk etter kort tid en ny, liten og perfekt medium stekt biff, med nytt og varmt tilbehør også.


Alt i alt, en restaurant verdt et besøk til. Og angående parmesansausen; jeg kommer nok til å google frem forskjellige oppskrifter så jeg kan finne en som ligner mest mulig for det er en smak jeg gjerne opplever igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar