mandag 29. mars 2010

Påskeuken

Nå har vi straks noen fridager foran oss, og det skal bli deilig. Jeg har jo "fri" hver dag siden jeg er i svangerskapspermisjon fortsatt, men det innebærer ikke akkurat å sitte med beina på bordet og slappe av. En straks ett år gammel lillesøster sørger for å holde meg på tå hev hele dagen, for hun finner den minste lille smule på gulvet som hun setter i halsen eller er på full fart inn på storebrors rom før jeg får sukk for meg om døra der står åpen. Kommer hun seg inn på badet havner alle bleiene og klærne på gulvet før jeg rekker å stoppe henne, og deretter skal hun gjerne spise litt på doringen...

Så det skal bli godt at liksom-trønderen også kan følge litt med på henne noen dager, og at vi skal få kost oss sammen med storebror litt mer enn 2-3 timer hver dag.


Vi venter også besøk i påsken. Familien til liksom-trønderen kommer til oss sent påskeaften og blir til onsdag etter påske. Det skal bli veldig koselig å se dem igjen, og storebror har nedtelling for han gleder seg stort!
Som sikkert halve Norges befolkning er jeg vant til å spise lammestek på påskeaften, men de siste års påsker har blitt tilbrakt sammen med svigerfamilien min som ikke har den samme tradisjonen. Heldigvis inviterte mamma og pappa alle til førpåskeselskap i går der lammestek sto på menyen. Jeg glemte å ta med meg kamera så jeg tillater meg å låne et bilde fra Meny. Nam!


Ukeplanen denne uka er påvirket av fryserinnhold, fridager og besøk:
Mandag: Indisk. Tikka Masala Uncle Bens, med kjøttdeig, ris og kikerter
Tirsdag: Vi skal på harryhandel, så det blir nok noe mat der (kebab til liksom-trønderen er et hot tips)
Onsdag: Hjemmelaget pizza med hvitløkskjøttboller
Torsdag: Grillet kylling, pommes frites, salat og foccacia
Fredag: Tacopai og salat
Lørdag: Mangokylling, ris og halvgrove rundstykker
Søndag: Svinefilet, poteter (kokte eller ovnsbakte), grønnsaker og fløtesaus


God påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar