torsdag 4. mars 2010

Vår egen lille lysfest

Storebror har vært litt tilsidesatt de siste dagene pga lillesøsters kraftige omgangssyke. Så i dag bestemte jeg meg for at han og jeg skulle finne på noe koselig rett etter barnehagen. Før han kom hjem måkte jeg vekk all snøen som lå på verandaen, og liksom-trønderen hentet han fra barnehagen tidligere enn vanlig.
Etter en liten snack-pause kledde vi på oss, og utstyrt med hver vår spade og en felles bøtte gikk vi løs på snøhaugen utenfor. Vi gravde små snøhuler som skulle bli flotte lyslykter. Storebror valgte orange luktelys til sine huler, mens jeg fikk brukt opp alle lys med farger jeg ikke synes passer helt inne.
Vi pratet og koste oss ute i en, hel lang time (mens liksom-trønderen og syke lillesøster sov søtt inne).

Selvsagt ble en slik kosestund foreviget med hvert vårt kamera.


Og når vi var helt ferdig, og ikke minst når mørket snek seg inn på oss så det slik ut


Jeg må røpe at inspirasjonen til disse snøhulelyktene kom fra en blogg jeg liker godt,  Ruths datter, bortsett fra at hun har laget en flott utepeis av snø da. Så mye snø hadde ikke vi til rådighet, men vi ble veldig fornøyd med vår versjon også.

2 kommentarer:

  1. Så koselig!!
    Ble veldig fint med masse lys ute =)
    Tenker dere hadde det veldig moro mens dere holdt på.

    SvarSlett
  2. Det var veldig koselig å gjøre noe sammen, bare jeg og snuppen. Har hatt mye glede av lyktene senere også, er så kos med masse lys utenfor.

    SvarSlett