mandag 2. mai 2011

Middagsplan for uke 18

Kjekt å ha kommet inn i rutinen med planlegging av middager igjen. Det går så mye kjappere når man vet hva man skal ha fra dag til dag!  Jeg prøver å lage ukeplan etter hva jeg vet vi har i fryser, kjøleskap og kjøkkenskap, og så stikker jeg bare innom butikken på vei hjem fra jobb for å fylle opp det som mangler til de neste 2-3 dagene. Vi har nemlig ikke kommet helt inn i rutinen med ukeshandling ennå.

Vi er dessverre ikke flinke nok til å spise fisk, og det blir stort sett blandingsprodukter som fiskepinner, fiskeboller eller fiskekaker. Barna er ikke glad i ren fisk, og jeg er ikke noe god på å lage rene fiskeretter. Men litt er vel bedre enn ingenting, så jeg prøver å ha en fiskerett på torsdager. Denne uka blir det visst kjøttboller to ganger, men det er helt forskjellige typer så det går bra.

Mandag: Pølsegrateng med kokt brokkoli og rå grønnsaker
Tirsdag: Svenske kjøttboller, brun saus og potetmos
Onsdag: Dansk eggepannekake med bacon
Torsdag: Fiskeboller i hvit saus, kokte poteter og gulrøtter
Fredag: Spagetti med hjemmelagde kyllingkjøttboller i tomatsaus
Lørdag: Grillet kylling med salat, pommes frites og bearnaise saus
Søndag: Bombaygryte med kokt ris/bulgur og baguetter

4 kommentarer:

  1. Vi pleier også å lage ukeliste med middager. Det sparer så mye tid, stress og frustrasjoner. Det gjør det også mye lettere å planlegge innkjøpene. Veldig fint med litt inspirasjon. Det er så lett at en lager det samme kjente igjen og igjen. Ha en flott dag. :)

    SvarSlett
  2. Ja, hverdagen blir litt enklere med middagsplan. Jeg blir også litt flinkere til å lete etter nye ting å lage når jeg skal sette opp planen, for som du sier er det lett å lage det samme om og om igjen.

    SvarSlett
    Svar
    1. min venn syntes det ikke

      Slett
  3. jeg prøver å hjelpe min venn med å lage en sånn plan.

    SvarSlett