tirsdag 3. mai 2011

Årets første loppefunn

I helga var vi på to forskjellige loppemarkeder i nærområdet. Liksom-trønderen skjønner ikke helt konseptet med at andres skrot kan bli mine skatter, men han blir med for vaflenes skyld. Barna synes det er veldig artig; lillesøster sitter heldigvis rolig i vogna og bare kikker rundt seg, med en vaffel i hånda, mens storebror har skjønt at det er mulig å få tak i spennende leker. I år ble det valgt kosedyr. Jeg har egentlig en veldig sperre mot å kjøpe sånt som ikke kan vaskes med glovarmt vann og sterk såpe, gjerne desinfiseres litt også, men når storebror dukket frem fra kosedyrhaugen med verdens største smil fordi han hadde funnet seg en stoooor ape kunne jeg ikke si nei. En liten ape og en lemur fra Dyreparken ble også med hjem, mot at de skulle rett i vaskemaskinen før barna fikk leke med dem.

Mitt mål med loppemarkedturer er først og fremst flere mormorskåler, jeg var jo så heldig å finne en i fjor. På det første loppemarkedet fant jeg litt småtteri; en blomstervase, to store pepperkakeformer og en barnekjevle.




Men på det andre loppemarkedet, der fant jeg mormorskål! Helt lik, faktisk identisk, veldig moro!


Jeg fant også et fat med nesten samme mønster som også fikk bli med meg hjem.

En flott start på årets loppemarkedsesong.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar