fredag 2. september 2011

Hekleteppet tar form

Jeg heklet masse ruter til teppet mitt før svigerfamilien min kom på besøk for litt siden, for svigermor har laget samme teppe som jeg lager og jeg trengte litt monteringshjelp. Det var veldig kjekt med litt hjelp, svigermormor tok til og med en bunke lapper og festet tråder for meg. Så nå har jeg kommet et godt stykke på vei, alle lappene er heklet sammen 4 og 4, noen har fått første kant rundt seg, og jeg har fått bestemt fargene på de andre kantene. Jeg har heklet i babyull, og det er nok ikke det beste valget for et så stort teppe. Jeg hekler gjerne flere slike lappetepper, men da med litt stivere og tykkere garn.

Her er inspirasjonsteppet mitt, heklet av bloggeren Ruths datter.


Jeg har valgt å sette sammen to like lapper med to andre like lapper. Hovedfargen min er hvit, og kantefargene blir blå, grønn og beige.

Alle lappene, tilfeldig lagt ut. Noen med første kant, andre ikke.

Dette blir kantfargene sammen med hvit.

Tror det blir veldig fint når det er ferdig, gleder meg til å vise svigermor og svigermormor at jeg klarte det!

1 kommentar:

  1. Teppet kommer til å bli kjempe fint. Og så er det ekstra gøy når en har laget det selv. Mye jobb å lage, men det varmer ekstra god en kald høst eller vinterdag. Lykke til med innspurten. :0)

    SvarSlett