mandag 5. september 2011

Fiskeburger med hjemmelaget hamburgerdressing

Rema har noen gode og billige fiskekaker; grove fiskekaker med 63% fisk til 44 kroner. 4 store stykker, mer enn nok til oss 4. Denne gangen spiste vi dem som burgere, med hjemmelagde hamburgerbrød, salat, diverse grønnsaker (jeg hadde tomater og avokado på min), salsa og hjemmelaget hamburgerdressing. Jeg synes dressingen ble veldig god, smakte ganske så likt Idun sin Hamburgerdressing som er en av få kjøpedressinger jeg liker.


Her er oppskriften på dressingen:

Hjemmelaget hamburgerdressing
1,5 dl majones
0,5 dl creme fraiche
1 dl Heinz ketchup
2 ts paprikapulver
1 ts worsestershire sauce
0,5 ts finhakket sylteagurk
1 ts tørket dill
salt, pepper og ørlite sukker

Bland alle ingrediensene sammen. La stå minst 10 minutter før bruk så smakene får "satt seg". Oppbevares på tett glass i kjøleskap, men jeg er litt usikker på hvor lenge. Min har stått i 1 uke, og kan ikke stå mange dager til.



1 kommentar:

  1. Dette så godt ut. Fiskeburger er jo kanskje litt sunnere og da. I dag skinner sola og vi skal steke vafler på hytteterassen. Gubben legger takplater og staår på.
    Klem

    SvarSlett