lørdag 3. september 2011

Koldtbord-retter

Familien min er veldig glad i å lage mat. Ved større familiebegivenheter er det ofte spleiselag, hver og en tar med seg litt mat, gjerne en rett som er "signaturretten". Mamma blir alltid bedt om å lage potetsalat og rekesalat, jeg lager ofte kjøttboller eller scampi i tillegg til kake(r), broren min lager veldig gode kyllingspyd, svigerinnen min har verdens beste sjokoladekake i langpanne, den minste søsteren min lager veldig gode salater og en fantastisk gulrotkake, den andre søsteren min er veldig god på gjærbakst i tillegg til at hun har en mann som gjerne baker kaker. I barnedåpen til min ferskeste niese var det satt sammen et deilig koldtbord, jeg var så lei meg for at jeg ikke kunne fråtse i alle godsakene. Men det lille jeg spiste var utrolig godt!

Velfylte matfat, klare for storfamilien!

Rå salmalaks med bl. a vårløk, avocado og koriander, må få oppskriften av lillesøster.


Deilig foccacia

Aioli laget av hjemmelaget majones.

Lefseruller med røkt laks, snøfrisk og ruccola

Pai med bl a bacon, sjampinjong, vårløk og tomater,
som jeg ser at jeg lagde til forrige dåp også

Mammas fylte egg. Her har jeg ikke nøyaktig oppskrift, det må jeg skaffe meg.

Kyllingklubber, ferdig krydrete fra frysedisken, veldig gode!

En veldig fin dag, på alle måter, ikke bare på grunn av all den gode maten da! Masse liv og latter når vi er samlet.

Lillesøster måtte låne lekegrinda til dåpsbarnet litt,
umulig å vekke henne etter at hun sovnet i bilen.
Skjønne jenta mi!

2 kommentarer:

  1. Åhhh, det såg bare såå godt ut! Ble kjempe sulten nå!:D Vil gjerne ha oppskrifter når du får! Dårlig til å kommentere i det siste, men må si at jeg er stadig like imponert over all den gode og spennende maten du lager! Og det teppet blir kjempe flott, så kjekt det må være å lage noe selv! Nå skal jeg finne fram oppskriften på ostehorn og kanskje noe annet godt her inne, for blir i bakehumør siden høstværet har komt! God helg!

    SvarSlett
  2. Oj oj dette koldtbordet skulle jeg ha vært på. Sååå mye godt.Takk for linken Trine. Selv har jeg begynt på et nytt teppe. det skal være hvitt innnimellom med sirkler i rutene. Holder på bare med begynnelsen enda. Artig. Dine farger var flotte. teppet ditt blir nok fint. Jeg følger med deg.
    Klem og god helg til dere alle

    SvarSlett