onsdag 14. juli 2010

Hyttetur og kaffebesøk hos en medblogger

Svigerfamilien min har en hytte. Den ligger helt nede i vannkanten på et herlig sted på Nordmøre. Den har vært i familiens eie i mange, mange år, og nabohyttene bebos også av fjern og nær slekt. Denne ferien var nabohytta bebodd av bloggeren Ruths datter og hennes mann, kjempekoselig mennesker det var veldig hyggelig å endelig få treffe.
Vi ble invitert på "ellevv-kaffe" en av de første dagene vi var på hytta, og vi ble møtt av et nydelig dekket bord med både muffins og bløtkake som tilbehør til kaffen. Nå drakk ikke jeg og liksom-trønderen selve kaffen; vi deltar nemlig gjerne på "ellevv-kaffe" til tross for at ingen av oss drikker kaffe, og hos Ruths datter fikk vi heller servert en deilig eple- og kanelte.
Jeg tok ikke bilde av bordet og godbitene, for det tok vertinnen seg selv av: Sommerbesøk på hytten
Men jeg og storebror ruslet en tur rundt hytta etter vi hadde forsynt oss godt av fatene, og der kunne vi nyte synet av en herlig enkel blomsterdekorasjon, en blåmalt benk for to så koselig plassert under et gammelt tre, en levende frosk, mange blomster og ikke minst kunne vi se de store fjellene speile seg i sjøen noen meter nedenfor.


En veldig hyggelig formiddag jeg håper å få gjenta neste sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar