lørdag 22. mai 2010

Hjemmelaget kebab

Dagens kveldskos er hentet fra Trines Mektige Matblogg, nemlig Kebab med tomatsalsa og mynteyoghurt.
Liksom-trønderen ble helt i hundre når han fikk se dagens meny, og var nok veldig spent på hvordan jeg skulle få kjøttet til å se ut sånn:

Bildet er lånt fra dinmat.aftenposten.no, Jan M. Lillebø

Mulig han ble litt skuffet, men det ble i såfall fort glemt når jeg lovte å tre kjøttet på grillspyd i stedet. Liksom-trønderen spiste nemlig (nesten) bare mat på grillspyd under vår første ferie sammen til Lesvos, med shish kebab som høydepunktet. Under et av måltidene hadde jeg også bestilt mat på grillspyd, og når maten vår kom viste det seg at liksom-trønderens rett IKKE var på grillspyd. Det endte med at jeg måtte ta mitt kjøtt av grillspydet så han fikk tredd sitt kjøtt på...

Denne hjemmelagde varianten av kebab kan iallefall anbefales! Jeg fulgte til og med oppskriften nesten til punkt og prikke. Det eneste jeg endret var at jeg tilsatte litt sukker i tomatsalsaen og droppen rødløken. Jeg legger ikke inn oppskriften her siden den står i linken øverst i innlegget, men litt bilder må jeg dele.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar