onsdag 5. mai 2010

Interiørinspirasjon

Jeg elsker å lese interiørblader og interiørblogger. Drømmer meg vekk; inn i en verden der jeg har et fantastisk hus, eller kanskje en uinnredet loftsleilighet eller en gammel stall, og ubegrenset tilgang til penger å shoppe møbler for. Og viktigst av alt; har råd til å leie en interiørkonsulent. For det er et lite problem, jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva slags stil jeg liker best.

Vi har derfor ingen enhetlig stil hjemme hos oss. Det er mye hvitt, men ikke shabby chic-hvitt. Det er Ikea møter Bohus møter Jysk, det vil si ikke særlig eksklusiv stil, noe jeg heller ikke er ute etter. Men det hadde vært veldig gøy å kunne finne MIN stil, og deretter sakte omskape hjemmet mitt til det er slik jeg vil ha det. (Burde jeg kanskje skrive VÅR stil og VÅRT hjem? Liksom-trønderen er egentlig ganske bestemt på hva han liker og ikke liker, men har nok gitt opp å få meg med på at svarte vegger med masse neonblått lys er stilig...)

Jeg liker elementer fra både fransk landstil og naturlig, nordisk stil, men samtidig er det veldig stilig med rustikk og litt tøff innredning, som f.eks betongbenkeplate på kjøkkenet eller synlige mursteiner på en vegg. Home&Cottage bl.a har masse flotte møbler, og når jeg går rundt i butikken deres med de grove plankene på gulvet, de store, dype skinnstolene og store, overdådig pyntete sengene har jeg lyst å flytte inn. Det er nok lite overførbart til vår 66 kvm store borettslagsleilighet, det får heller vente til vi vinner i Lotto og kan kjøpe oss noe mye større.

Inntil videre får jeg drømme videre...







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar