onsdag 17. november 2010

En kjærestehelg i Oslo


Liksom-trønderen besto nylig fagprøven i IKT servicefag, og det ville vi feire med å spise en bedre middag ute. Mine snille foreldre sa seg villige til å være barnevakt for lillesøster og storebror, og jeg ordnet med bord på Dinner og et flott hotellrom på Hotell Bristol i Oslo, alt uten at liksom-trønderen visste det. Nå klarte jeg ikke holde det hemmelig så lenge som jeg hadde planer om da, for han maste og maste om at vi måtte finne på noe for å feire, så jeg måtte tilslutt røpe at jeg hadde planlagt en helg med overnatting i Oslo.

Vi reiste innover tidlig lørdags formiddag slik at vi skulle få mest mulig ut av helgen, og også rekke å dra innom "Matstreif 2010" på Rådhusplassen. Først dro vi til hotellet og sjekket inn. Hotellrommet var like flott som forrige gang vi bodde på Bristol, med den litt merkelige vrien på skillet mellom soverom og bad...

Vindu mellom bad og soverom

Kjempestor seng med badekåper og tøfler

Deilige morgenkåper

Friske blomster (eller en frisk blomst...)

Etter innsjekking gikk vi på Onkel Donald for å spise lunsj. Liksom-trønderen valgte "Hola, I'm a real taco!", en svært rikholdig tacotallerken; kjøtt, ris, ost, grønnsaker og diverse sauser, med skikkelige smaker.


Jeg valgte Chicken Burger med blant annet håndkuttet pommes frites, syltet rødløk, coleslaw og chipotlemajo til. Litt vanskelig å få tatt bilder som viser hvor utrolig godt det smakte, for det var virkelig en stor smaksopplevelse.




Så gikk vi til Rådhusplassen og "Matstreif"-festivalen, sammen med noen tusen andre mennesker...Liksom-trønderen skulle gjerne smakt seg gjennom alle bodene, men nøyde seg med en svele siden vi skulle spise på Dinner senere på kvelden. I en av fiskebodene så vi denne "lille" karen:

Tror ikke han er så god å spise, bra han bare var der i forbindelse med en vekttippekonkurranse.

Om kvelden ruslet vi ned til Dinner og ble møtt av den alltid gode servicen de er så kjent for, og var så heldig å få et vindusbord. Bordene på Dinner står veldig tett, så med denne plasseringen slapp vi å ha noen helt inntil oss på begge sider.

En fornøyd liksom-trønder, med alt for langt hår

Litt mørke bilder av maten, jeg ville ikke bruke blits og forstyrre alle rundt oss.

Min forrett. Vårruller med chilisaus og mango.

Liksom-trønderens forrett. Wor tip, innbakt kjøtt, med Hoi Sin saus.

Min hovedrett. Tin tin hot pot. Kamskjell, scampi og biff, med grønnsaker i en aromatisk chilisaus.

Serveres i en varm ildfast form.

Etter maten gikk vi tilbake på hotellet for å se på Prince of Persia på hotellkinoen, men jeg sovnet etter knapt 15 minutter...Alt i alt hadde vi en kjempekoselig helg. Det er godt å reise bort å være litt kjærester innimellom, ikke bare småbarnsforeldre.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar