fredag 26. november 2010

Favorittmatblogger

De siste dagene har matlaging vært redusert til et minimum pga halsbetennelse hos kokken, dvs. meg. Og jeg mener virkelig minimum, vi snakker om brødskiver, Fjordlandgrøt og Firstprice pizza... Jeg har derfor ingen matinnlegg å komme med så jeg tenkte jeg skulle lage et innlegg om matblogger jeg synes skiller seg ut i bloggjungelen.


For inspirasjon til hverdagsmat bruker jeg oftest Trines mektige matblogg. Hun lager ikke bare hverdagsmat, for all del, men det er så kjekt med ukeplanoversiktene hennes.

For å sikle på overdådige kaker, rosa bakeutstyr og cupcakes er Manuelas Passion 4 baking en sikker vinner. Fantastiske bakevarer, alt utrolig delikat presentert.

Ganske nyoppdaget favoritt er Annica om mat. Hun blogger om mat på mange nivåer, fra enkel hverdagsmat til gourmetmiddager og restaurantmåltider. Mye spennende!

En mannlig blogger blant alle damene er Werner, som har bloggen Nok en matblogg. Overskriften hans sier at han har en blogg om "mat, vin og andre viktige ting". Jeg liker veldig godt bildene hans, og at han bruker råvarer som jeg sjelden er borte i, artig med noe ukjent.

Gjennom Annicas blogg fant jeg bloggen Sunn middag. Masse deilige retter med overvekt av grønnsaker i ingrediensene. Mye fristende for meg, men dessverre ikke for resten av familien min som helst holder seg til gulrøtter, agurker og paprika på grønnsaksfronten.


Dette er altså de matbloggene jeg liker best for øyeblikket, men oppdager nye hele tiden! Et godt tips til å finne nye, gode blogger er å sjekke blogglista til favorittene dine, det er stort sett sånn jeg har funnet mine nyoppdagede skatter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar