fredag 8. april 2011

Lappeteppefremgang

Jeg holder fortsatt på med lapper til det som skal bli et deilig og varmt teppe inspirert av det vakre teppet til bloggeren Ruths datter. Svigermor har også laget seg et sånt teppe, de er så fine! Jeg bruker babyull så mitt teppe blir litt tynnere og lettere, men jeg liker så godt det garnet. Jeg har laget 60 lapper nå, og trenger 36 lapper til. Jeg er litt misfornøyd med fargesammensetningen på noen av lappene, synes de ble så mørke, så mulig jeg dropper de og heller hekler enda flere i lysere farger. I tillegg må jo alle tråder festes, lappene hekles sammen 4 og 4, og så igjen hekle mange rader mellom hver av de sammenheklede lappene. Hovedfargen er hvit, og jeg må bestemme 3 andre farger til radene i mellom rutene. Jeg blir kanskje ferdig til vinteren...


60 lapper ferdige


Nærbilde av noen av lappene

Liker godt disse fargene

Har også lyst å lage et teppe av ensfargede lapper, fortsatt heklede. Enten alle lappene i samme farge, eller lapper i samme fargetoner, igjen inspirert av Ruths datter. Men, hvor mange lappetepper trenger jeg egentlig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar